niedziela, 16 marca 2014

W 7 Bajek dookoła Świata- Bajka Pierwsza nie do końca zgodna z zasadami

Wiosna przyszła, czas się otrząsnąć z zimowego letargu.
Kto śledzi bloga, ten wie, że mało postów było w zimie, ale to nie znaczy że nic nie robiliśmy- dysk pęka od zdjęć.
Oby tylko czasu starczyło opisać wszystko :) 

Wymęczeni chorobami i zimowym chłodem dzisiejszym postem spławiamy Panią Zimę, a żeby się rozruszać znów w blogosferze proponujemy Wam nową zabawę.


W 7 BAJEK DOOKOŁA ŚWIATA


Czyli zaczynając od 16.04 przez 6 tygodni, w każdą środę spotkamy się, aby przeczytać bajki z wybranego kontynentu oraz pobawić się tematycznie (i pouczyć troszkę)

Harmonogram zabawy:

16. 04. Australia i Oceania
23. 04.  Azja
30. 04.  Afryka
07. 05. Europa
14. 05. Ameryka Północna
21. 05. Ameryka Południowa



Do wspólnej zabawy zaprosiłam:

Śnieg- sól kuchenna
Ocean- kulki steropianowe
Wielkie kule śniegu- wata
Lodowiec- resztki opakowań


Słowo o kulkach uprzedzając pytania.
Kulki można kupić tu. Byłam zaskoczona ich fakturą,  bardzo ciekawe doznania sensoryczne nie przypominające zupełnie żadnego innego materiału sypkiego z którym pracowaliśmy do tej pory. Mają piękny intensywny kolor. Do tego świetnie po nim kry pływają :D

Naelektryzowane oblepiają ręce :)
Naturalnie wspiera rozwój prawidłowego chwytu*
Wyzbieranie kulek z podłogi to naturalne ćwiczenie koordynacji rączek i chwytu. 

Kulki będą świetnym materiałem dla wszystkich gabinetów (także domowych) gdzie prowadzona jest Integracja Sensoryczna


A 16.04 zapraszam serdecznie już na typową baśń aborygeńską, dostosowaną do uszu małych dzieci. 

20 komentarzy :

  1. piękna opowieść :)

    OdpowiedzUsuń
  2. super! ciekawa jestem bajki skoro taka super zabawa była :) my tez robiliśmy pudełko sensoryczne tylko w nieco innej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. U nas też dziś sensorycznie, z tym, że postawiliśmy na zimno :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Ty to masz genialne pomysly!!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajne połączenie. Jak wiesz, my też uwielbiamy pudła sensoryczne :) Kulki kuszą :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justyna nawet nie wiesz jak byłam zaskoczona tym co oni wymyślili! Chyba dojrzałam do proponowania takich właśnie form aktywności.

      Usuń
  6. Jeśli można to chętnie się przyłączymy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. tak się zastanawiałam co to za kulki haha

    OdpowiedzUsuń
  8. kulki - genialneeee!!!
    ale jestem pod wrażeniem Waszej opowieści... a imiona, no czad :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Imiona iście Arktyczne prawda? zalatują eskimoskimi na kilometr z kawałkiem :D

      Usuń
  9. Uśmiałam się serdecznie, kiedy wprowadzając minimalizm, nagle pojawili się rycerze i czarodziej ;). I luka w bajce mega zabawna;). Swietne pomysły. Superowo tu u Was ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pudła sensoryczną są rewelacyjne! Miałam kupić te kulki, ale doszłam do wniosku, że sama ze styropianu naskrobię. :D Może jednak się skuszę, bo prezentują się naprawdę fajnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. One są rewelacyjne tylko mega upierdliwe w sprzątaniu :)
      Jeszcze robiliśmy 2 zabawy z tymi kulkami jedna to prawdziwa bomba sensoryczna! Bez porównania z tym naskrobanym, tylko małe te opakowanka są

      Usuń
  11. Cześć, super pomysł! Czy możemy się przyłączyć?

    OdpowiedzUsuń
  12. Pudło sensoryczne hit:) Kupuję kulki na bank
    W ogóle to chciałam napisać że fajny warsztat
    Mamuśka

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja chciałabym dołączyć!!! Co, gdzie jak i do kogo mam napisać? :D

    OdpowiedzUsuń